شرح وظایف واحدسخت افزار
| تاریخ ارسال: 1396/12/9 |

- ارایه مشاوره در امور فنی و پشتیبانی
- کنترل و نظارت بر خرید تجهیزات رایانهای و برق اضطراری
- تحقیق و کارشناسی در خصوص فناوریهای سختافزاری جدید و مورد نیاز دانشگاه
- تحقیق در مورد تعمیر و پشتیبانی تجهیزات جدید و خاص
- ساخت یوزرهای Vpn وآموزش نحوه استفاده
- ساخت یوزرهای vdi و آموزش نحوه استفاده
- تعمیرات وتعویض قطعات در صورت لزوم و پشتیبانی تجهیزات رایانهای مرکز و آن بخش از تعمیرات دانشکدهها که در محل قابل انجام نباشد
- نگهداری و نصب کلیه قطعات سخت افزاری موجود در دانشگاه
- تلاش به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی تجهیزات رایانه ای موجود در دانشگاه و به روز نمودن آن
- کمک به جذب نیروهای متخصص امور رایانه مورد نیاز مرکز(شناسایی افراد مستعد، مصاحبه اولیه، معرفی)
- ارتباط و هماهنگیهای لازم با متصدیان امور رایانه دانشکدهها و واحدهای ذیربط
- نظارت بر عملکرد سامانه های سخت افزاری مورد استفاده بخش های مختلف
- مشاوره تهیه تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز بخش های مختلف
- تهیه راهنماهای ادوات سخت افزاری
- رفع عیب سیستم های رایانه ای و تجهیزات جانبی
- ارایه لیست تجهیزات مورد نیاز برای سیستم های رایانه ای
- مشاوره در تهیه قطعات مورد نیاز
- توانمند سازی کاربران در استفاده بهینه از سیستم ها
- نظارت بر قراردادهای خرید سخت افزار دانشگاه
- پشتیبانی سخت افزار رایانه ای دانشگاه
- تامین تجهیزات مورد نیاز برای واحد سخت افزار
- همکاری با دفتر حقوقی جهت بررسی قراردادهای سخت افزار و شرکت در جلسات مناقصات سخت افزاری
- عقد قراردادهای پشتیبانی سخت افزار در موارد لازم با شرکت های خصوصی
- بررسی وضعیت موجود سخت افزار
- شناسایی شرکت های توانمند جهت خرید قطعات
- اسمبل و نصب و راه اندازی سیستم های کامپیوتری
- مشارکت در راه اندازی شبکه های کامپیوتری
- چک کردن سیستم ها از نظر سخت افزاری و تعمیرات و تنظیمات مربوط به آن و تعویض قطعات و ارتقاء سیستم در صورت نیاز
- انجام تنظیمات مربوط به شبکه جهت اتصال به اینترنت
- بازدید از قسمت های مختلف و بررسی مشکلات سخت افزاری و شبکه ای و رفع مشکلات موجود
- تأیید قطعات تعویضی کامپیوترهای تعمیری توسط شرکت طرف قرارداد
- همکاری در انجام بررسی های راهبردی در زمینه فنآوری اطلاعات
- مشاوره و همکاری جهت خرید قطعات سخت افزاری
- نظارت بر آزمایش پیکربندی سیستم به منظور اطمینان از صحت کارکرد دستگاهها
- ایجاد ارتباط با سایر مراکز رایانه ای داخلی و یا خارج به منظور آگاهی از پیشرفت علمی و فنی در خصوص سخت افزار ونرم افزارهای پایه ای و بکارگیری آنها در صورت نیاز
- همکاری با طراحان، تحلیلگران ،کارشناسان شبکه به منظور ایجاد تسهیلات علمی و فنی مربوط به فن آوری اطلاعات
- تهیه دستورالعمل های راهبردی و نگهداری سیستم سخت افزاری
- آموزش و راهنمایی پرسنل جهت رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری
- شرکت در دوره های آموزشی در صورت نیاز مدیریت فنآوری جهت پیشبرد سریعتر و بهتر امور و همچنین انجام تعمیرات سخت افزاری در داخل واحد تعمیرات فن آوری
- ثبت لیست سختافزاری کامپیوترهایی که کد شناسایی ندارند در برگههای مخصوص جهت اختصاص دادن کد شناسایی به آنان
- سازماندهی برگه تعمیرات و کلیه امور صورت گرفته و ارائه گزارش امور به مدیریت فن آوری اطلاعات
- پیگیری و انجام سایر امور محوله