دانشگاه علوم پزشکی ایران مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
يکشنبه ٢٩ مرداد ١٣٩٦ Iran
صفحه اصلي > واحد های تابعه > دانش پژوهی > معرفی و اهداف 
سامانه مدیریت آموزشی (سما)
سامانه ثبت نام اینترنتی
سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی
سامانه ثبت نام آزمون ها
سامانه عملکرد آکادمیک سعاد
سامانه مجازی دانش آموختگان
سامانه درخواست انتقالی
سامانه درخواست میهمانی
سامانه رشد و بالندگی اعضای هیات علمی
سامانه تشویق مقالات
سامانه پژوهش یار
سامانه ثبت نام نیروهای طرحی
بایگانی تصویری
اتوماسیون اداری

دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی دولت
وب دا
بسته های تحول نظام سلامت
برنامه عملیات مراکز
دسترسی به منابع الکترونیک
جشنواره شهید مطهری
جشنواره دکتر وثوق
گروه آموزش پزشکی
مرکز تحقیقات آموزش پزشکی
مرکز مطالعات وزارت بهداشت
مرکز سنجش آموزش پزشکی
سازمان سنجش
دبیرخانه شورای آموزش پزشکی
 
بازديدکنندگان اين صفحه :  169
بازديدکنندگان امروز :  212
کل بازديدکنندگان :  161892
بازديدکنندگان آنلاين :  5
زمان بارگزاري صفحه :0.4710    ثانیه
       معرفی و اهداف


مقدمه:

    طي سال هاي اخير در اغلب كشورهاي دنيا، مبنای فرایند ارزشيابي و ارتقاء اعضای هيأت‌علمي، توانايي و عملكرد آنها در زمينه فعاليت هاي پژوهشي بوده و آموزش که يك جزء ضروري و يك جنبه مورد انتظار از فعاليت هاي آكادميك و در واقع رسالت اصلي مؤسسات آموزش عالي مي‌باشد، جایگاه خود را از دست داده است.

برای رفع این مشکل، تلاش هاي گسترده‌اي صورت گرفت تا با استفاده از استانداردهاي مشترك، فعاليت هاي آموزشي، شناسايي شده و مصاديق آنها مشخص گردد تا اعضای هیات علمی به وسيله آنها مورد ارزشيابي قرار گيرند و نتايج اين ارزشيابي به عنوان بخشي از ارتقاء آكادميك آنها محسوب شود.

در ايران نيز در آئين‌نامه جديد ارتقاء (سال ۱۳۸۷)، در ماده يك بند دانش‌پژوهي آموزشي، به عنوان يك فعاليت شرطي افزوده شده و از عضو هيأت علمي انتظار مي‌رود حداقل ۳ امتياز شرطي از اين بند كسب نمايد.


تعريف دانش پژوهي:

۱) هر نوع فعاليت و نو‌آوري برجسته علمي در حيطه‌هاي كشف، آموزش، كاربرد نتايج پژوهش هاي اصيل و يكپارچه‌سازي اطلاعات بدست آمده از اجزاي مختلف يك رشته يا رشته‌هاي مختلف علمي (۱۹۹۰ ، Boyer)

2) كاربرد دانش و شواهد مربوط به آموزش در فرآيندهاي ياددهي- يادگيري، نقد آموزش مبتني بر شواهد و مداخلات آموزشي هدفمند توسط فرد و مشاركت دادن نتايج و عقايد با ساير افراد (Martin, ... ۱۹۹۹)


با توجه به اینکه واحد ارزشیابی از ارکان مهم و اصلی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی است مهمترین اهداف آن عبارتند از:

  • بازنگری ابزارهای ارزشیابی
  • بازنگری ابزارهای ارزشیابی
  • انجام ارزشیابی اعضای هیأت علمی با بهره وری از نتایج ارزشیابی جهت ارتقاء پایه سالانه و ارتقا مرتبه اساتید  
  • آموزش شیوه ارزشیابی به اعضاء و مسئولینEDO دانشکده ها 
  • فرهنگسازی جهت استفاده از شیوه های نوین ارزشیابی




IUMS IS ACCREDITED BYASIC |SAWEB| SITE MAP @2015 ALL RIGHTS RESERVED|WWW.IUMS.AC.IR