شبکه بهداشت و درمان شهریار
نظرسنجی
کیفیت مطالب مندرج در این بخش

عالی
خوب
متوسط
ضعیف

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 1056
 بازدید امروز : 55
 کل بازدید : 592740
 بازدیدکنندگان آنلاين : 4
 زمان بازدید : 1.9691
وظایف اورژانس پیش بیمارستانی

تکنسين و امدادگران اورژانس پيش بيمارستاني115

 

  · رعايت کامل قوانين ومقررات اداری درمحيط کار(ورود،خروج،مرخصی،رعايت نظافت،رعايت شئونات اخلاقی واسلامی، رعايت ظاهری آراسته ومرتب ،رعايت سلسله مراتب اداری وانجام امور محوله از طرف مسئولين وفرماندهان پايگاه ها

  · انجام تغيير وتحول کامل شيفت از جمله آمبولانس (آب،روغن موتور و کليه تجهيزات و کنترل کيف دارويی، کيف احياء طبق چک ليست)، تلفن، بی سيم پايگاه، گزارش مشکلات و نواقص به مرکز600 از طريق فرماندهان پايگاه ها

  · سرعت عمل و آمادگی کامل در اعزام به ماموريت با پوشش کامل يونيفرم مرتب مصوب اورژانس در تمام ساعت کاری

  · پاسخگويی سريع به بيسيم و تلفن ( م أ موريتها از طريق بی سيم به پايگاهها اعلام می گردد )

  · رعايت دقيق وظايف در حين انجام مأموريت و برخورد علمی با بيمار

  · حضور مداوم و موثر تکنسين بر بالين بيمار در کابين عقب آمبولانس و حين حمل

  · معاينه دقيق بيماران ،کنترل علائم حياتی و شرح حال گيری مناسب و مشاوره با پزشک مرکز (50-10 ) ثابت سازی و انتقال(حمل) مصدومان بر اساس موازين و اصول آموزشی با مشارکت کليه پرسنل حاضر در صحنه

  · جايگزينی و کنترل مجدد داروها،تجهيزات ، اکسيژن سانترال و پرتابل به محض بازگشت از مأموريت به پايگاه

  · حفظ و نگهداری اموال دولتی و دقت در نگهداری از تجهيزات

  · عدم خروج از منطقه با آمبولانس بدون هماهنگی با مرکز فرماندهي115

  · خودداری از دريافت هرگونه وجه از بيمار و خانواده او هرچند با رضايت آنان باشد.

  · عدم توصيه بيمارستان خصوصی يا پزشک خاص يا آمبولانس خصوصی به بيماران و خانواده وی

  · شرکت در جلسات آموزشی و آزمونها طبق برنامه های ابلاغی و اعلام نياز های آ‌موزشی خود

  · شرکت فعال در جلسات Briefing علمی که با هماهنگی مسئول منطقه برگزار می شود.

  · تعامل و همکاری با ارگانهای امدادی(110.125.هلال احمرو...) و پرسنل مرکزاورژانس115در انجام ماموريتهای محوله و پرهيز از هرگونه مجادله ( درصورتيکه همکاران گرامی ايرادی نسبت به عملکرد اين مرکز دارند يا شاهد برخورد ناشايست می باشند مورد را مکتوب به سرپرستی ارسال نمايند و پيگيری تا حصول نتيجه اعمال گردد )

  · هماهنگی وکسب تکليف از پرسنل مرکز600جهت اعزام بيماران به بيمارستان (بديهی است اصل بيمار99-10 نزديکترين مرکز درمانی پابرجاست ( CPR ، شوک،پره شوک،خونريزی غيرقابل کنترل )

  · تحويل دقيق بيمار به مرکز درمانی با اخذ امضاءو مهر ارجاع بيمارستان(فرم ماموريت115 بايستی کامل تکميل شده باشد و درمصدومان تصادفی کلمه تصادفی در فرم ماموريت ثبت گردد )

  · رعايت دستورات Senior در کد های بدون پزشک ( پرستار ارشد هر آمبولانس مسئوليت نظارت بر عملکرد ساير تکنسينها را عهده دار می باشد )

  · حضور فعال و مستمر در استقرار طبق برنامه ابلاغی

  · رعايت اصول و قوانين راهنمايی و رانندگی بخصوص درحين بازگشت از ماموريت

  حين بازگشت از ماموريت در صورت تصادف يا تقاضای کمک از طرف افراد، کمک به اين افراد با هماهنگي600 الزامی است .

   

 

پرسنل محترم مرکز اطلاعات و فرماندهي115

 

  1- رعايت کامل قوانين اداری درخصوص حضور در محيط کار ( ورود، خروج،مرخصی،رعايت شئونات اسلامی و اخلاقی، دقت در حفظ پوشش اداری ونيز رعايت سلسله مراتب اداری )

  2- تحويل و تحول کامل شيفت، بخصوص چک کردن تجهيزات و وسايل مرکز طبق چک ليست پيوستی و اطمينان از سالم بودن آنها ( از جمله بی سيم، دستگاه ضبط مکالمات و کليه خطوط تلفنها و ... )

  3- اخذ اطلاعات کامل پايگاه ها ( حضور و غياب، اطمينان از سالم بودن وسايل ارتباطی بی سيم و تلفنهای پايگاه ها و آمبولانس)

  4- رعايت کامل دستورالعمل ترياژ تلفنی :

  •   · -ارتباط کلامی موثر و مناسب همراه با ادب و احترام، مشاوره و راهنمايی صحيح با تماس گيرنده
  •   · -حضور و آمادگی کامل کارشناس و پزشک در پاسخگويی به تماسها، همراه با آرامش وخونسردی
  •   · -توجه جدی به کليه تماسها در هر زمان و مکان ( حتی اگر مبهم باشد )
  •   · -توجه و دقت در گفته های تماس گيرندگان و خودداری از برداشتهای شخصی
  •   · -دقت در اعلام ماموريت از طريق بی سيم
  •   · -مديريت ،کنترل و پيگيری کليه مراحل ماموريت پايگاه ها و اطمينان از حصول نتيجه مطلـوب
  •   · -پاسخگويی سريـع به تماس گيرندگان و تکنسين ها توسط پزشک و پرستاران و راهنمايی آنها

 

  5-توجه به انجام کامل مستند سازی :

  •   · -ثبت صحيح آمار حوادث و فوريتها و ارسال آن
  •   · -گزارش سريع موارد خاص از جمله حوادث ويژه ، مشکلات پرسنل و پايگاه به سرپرست 115
  •   · -اعلام موارد حوادث ويژه و بحران به معـاون درمان شبکه و مدير حوادث دانشگاه
  •   · -ثبت وقايع در دفتر گزارش روزانه
  •   · -ثبت دقـيق زمان مراحل ماموريت و دستورات درمانی و مشکلات ماموريت در فـرم ماموريت

  6-ارتباط و همکاری شايسته با ساير ارگانها ( 110- 125 و هلال احمر و ...)

  7- استفاده مناسب از تجهيزات و امکانات و مطلع بودن از آخرين دستورالعمل

  8-تلاش در جهت افزايش مهارتهای شغلی و حضور در کلاسهای آموزشی و آزمونها

  9-رعايت نـظم ، انـضباط و نـظافت و بهداشت مـرکـز فرمانـدهي115