شبکه بهداشت و درمان شهریار
نظرسنجی
کیفیت مطالب مندرج در این بخش

عالی
خوب
متوسط
ضعیف

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 762
 بازدید امروز : 299
 کل بازدید : 569160
 بازدیدکنندگان آنلاين : 1
 زمان بازدید : 1.3251
معرفی اورژانس پیش بیمارستانی
يکی از مهمترين معيارهای توسعه جوامع، ارائه مراقبت های بهداشتی ودرمانی لازم به آحاد مردم است ازمهمترين ارکان مراقبتهای درمانی را مراقبتهای اورژانسی از نوع پيش بيمارستانی و بيمارستانی تشکيل می دهد. مراقبت های پيش بيمارستانی به آن دسته از خدماتی اطلاق می شود که از بالين بيمار شروع شده و به اورژانس بيمارستان ختم می شود ومراقبت های بيمارستانی نيز به آن دسته ازخدماتی گفته می شود که شبکه جامعی از پرسنل ، تجهيزات ومنابع را دارد و به منظور کمک رسانی وارائه مراقبتهای پزشکی اورژانس به جامعه تدوين شده است.

  اورژانس پيش بيمارستانی 115 شهرستان شهريار از دو واحد تشکيل گرديده :

  1 .مرکز اطلاعات و فرماندهی اورژانس 115

  پرسنل اين مرکز شامل پزشک و کارشناسان پرستاری بصورت شبانه روزی پاسخگويی تلفن 115 می باشند. اين مرکز علاوه بر ارائه راهنمايی و مشاوره به تماس گيرندگان در صورت نياز نسبت به اعزام آمبولانس در اسرع وقت و از نزديک ترين پايگاه به محل حادثه ، اقدام می نمايد.

 

  2. 8 پايگاه فعال شهری و جاده ای

  تکنسين های شاغل در پايگاه طبق دستور مرکز اطلاعات و فرماندهی اورژانس 115 به محل حادثه اعزام می شوند و بعد از انجام معاينات دقيق بيمار با پزشک مستقر در مرکز 115 مشاوره انجام می دهند و طبق تشخيص پزشک،جهت يکی از اقدامات درمانی از جمله درمان در محل يا اعزام بيمار به نزديک ترين مرکز درمانی اقدام می نمايند.

  در شهرستان شهريار 9 پايگاه فعال اورژانس پيش بيمارستانی 115 ،خدمات رسانی به شهروندان محترم را بعهده دارند که در شهريار دو پايگاه و در انديشه فاز 2 و 3،وحيديه، فردوسيه،صبا شهر ، سعيد آباد و باغستان نيز يک پايگاه فعاليت دارد.

 

  اهداف و برنامه ها

  1. توسعه کمی

  گسترش عرصه خدمت رسانی از طريق:

  · توسعه و روزآمد نمودن داشته های سخت افزاری سامانه

  · افزايش در تعداد پايگاه ها به تناسب جمعيت منطقه

  · جذب امکانات و توان ديگر سازمان ها و نهادها در راستای اهداف سامانه وارتقای سطح مشارکت های بين بخشی

  · ايجاد سامانه نظرسنجی از ارباب رجوع و خدمت گيرندگان

  · بسترسازی فرهنگی و آشناسازی جامعه با ماهيت کاری سامانه

  · گسترش امکانات و پوشش ارتباطی بی سيم و مخابراتی

  

  2. توسعه کيفی

  افزايش کيفيت خدمت رسانی از طريق:

  · توسعه آموزش و مهارت های کارکنان

  · تدوين نظام کارآمد پايش و ارزشيابی عملکرد سامانه

  · نوسازی و بهسازی ناوگان خودرويی سامانه

  · نوسازی و بهسازی فيزيکی پايگاه های موجود

  · افزايش در تعداد کارکنان دارای تحصيلات دانشگاهی با استفاده از تسهيلات فراهم شده توسط دانشگاه

  · تبديل محل استقرار سه پايگاه مستقر در کانکس به ساختمان