جمعه ٣١ شهريور ١٣٩٦
Site in English
منو اصلی
به سایت دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، قطب علمی آموزشی مدیریت و اقتصاد سلامت کشور، خوش آمدید
اوقات شرعی
دکتر افسانه دهناد  

 

در جه علمی: استادیار

مسئولیت های اجرایی

  • عضو بورد زبان انگلیسی وزارت بهداشت، 1389- تا کنون
  • مدیر واحد آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی ایران 1393-تا کنون
  • عضو کمیته پژوهشی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی، 1388- تا کنون
  • مسئو ل کمیته ارزیابی دانشجو دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی، 1390- تا کنون
  • عضو شورا معین دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی ، 1393-1394

مسئولیت های آموزشی

  • عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی 1366- تا کنون
  • استاد مدعو دانشکده زبان های خارجی دانشگاه آزاد1366-1369
  • استاد مدعو دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران 1392-تا کنون
  • مسئول دروس زبان مجازی در مرکز آموزش از راه دور پردیس همت دانشگاه علوم پزشکی تهران1388- 1390
  • طراح سوالات زبان کنکور ورودی دکترای فیزیک پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی 1391
  • طراحی زبان سوالات کنکور ورودی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران1392
  • طراحی زبان سوالات کنکور ورودی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت،1390 - تا کنون
  • طراح زبان سوالات امتحان جامع علوم پایه پزشکی 1390- تا کنون

درجات تحصیلی

  • کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی 1358 کالج دماوند
  • کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی 1366 دانشگاه علامه طباطبایی
  • دکتری آموزش زبان انگلیسی 1388 دانشگاه تهران

 

مقالات چاپ شده

کتاب ها و بسته های آموزشی

  • 1. Medical English; an introductory course .Afsaneh Dehnad, et al. Salemi Publication, Tehran, Iran.2003.
  • 2. Technical English for the students of Health Information Technology, Afsaneh Dehnad, et al. Jafari Publication, Tehran, Iran, 2015.

 

  • بسته آموزشی زبان شماره 1 برای دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مرکز آموزش از راه دور پردیس همت تهران ایران سال 1388
  • بسته آموزشی زبان شماره 2 برای دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مرکز آموزش از راه دور پردیس همت تهران ایران سال 1390.
  • بسته آموزشی مولتی مدیا زبان انگلیسی پروژه بهورزی زیر نظر معاونت آموزشی وزارت بهداشت، تهران ایران 1391

 

 

 

کنفرانس های داخل و خارج

  • 1. The role of translation in modern Language teaching trends, the second conference of translation, Tabriz University, Iran, Oct. 1994.

 

  • 2. Sex differences in language Presentation (verbal fluency), International Conference on Intelligence and Cognitive, Institute for studies in theoretical physics, Tehran-Iran, Sep. 1996.
  • 3. Comparative study of a linguistic-based and content- Based in teaching reading Comprehension, The Third National Conference on, Isfahan University of Medical, Iran, Aug., 1998.
  • 4. How to use graphic organizers For teaching reading , First National ESP/EAP Conference , SAMT, Tehran, Iran, July 2005.
  • 5. Poverty of input in first language Acquisition: A case study, Fourth conf. on Issues in English Language Teaching in Iran, English Department, Faculty of Foreign Languages, Tehran- Iran July, 2007.
  • 6. Transitivity in medical research Articles: The verbal process, The 7th Iranian Conference on Allameh Tabatabaee University, Tehran- Iran. Dec. 2007.
  • 7. A critical look at critical Approach to teaching English as a foreign, 14th International TESOL ARABIA, Finding Your Voice- Critical Issues in ELT 2008, Dubai, March, 2008.
  • 8. A framework for LSP testing ,The 6th international TELLSI Conference, Faculty of Literature and Humanities, ,University of Guilan, Rasht- Iran , Oct., 2008.
  • 9. How to promote medical Students 'motivation: An action research , The 6th international TELLSI Conference, Faculty of Literature and Humanities, University of Guilan, Rasht- Iran, Oct., 2008.
  • 10. A critical approach to needs analysis, the 1st international TESOL PERSIA, Iran , December, 2012.
  • 11. A comparison of 3 and 4 option multiple choice question, the 1st international conference on current trends in ELT: putting the learner in the spotlight, Urmia, Iran, 20-22 May, 2013
  • 12. Using mobile apps to improve oral aural skills of learners, the 7th conference of E-learning in Medical education, December, 2015.
  • 13. Implementing HIS in hospitals affiliated to Tehran University of Medical Sciences, 7the International Conference of Hospital Management, August, 2016.

           

 

کارگاه های تدریس شده

  • کارگاه ترجمه 1و 2 دانشکده مدیریت 2004
  • کارگاه نگارش دانشکده مدیریت 2008
  • کارگاه آزمون های نوین دانشکده مدیریت 1388
  • کارگاه راه کارهای شرکت در کنفرانس مرکز استعداد های درخشان 1390
  • کارگاه تدریس دونفره 1390
  • کارگاه نگارش مقاله مرکز استعداد های درخشان 1391
  • کارگاه سنجش دانشکده مدیریت 1391
  • کارگاه نگارش 1و2و 3 دفتر توسعه و مطالعات دانشگاه علوم پزشکی ایران 1393 تا کنون
  • کارگاه تدریس دونفره دفتر توسعه و مطالعات دانشگاه علوم پزشکی ایران 1393
  • کارگاه آشنایی با آموزش مجازی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران 1393 تا کنون
  • کارگاه تولید محتوا آموزش مجازی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران 1393 تا کنون
رشته تحصیلی و محل اخذ مدرک:  دکتری آموزش زبان انگلیسی / دانشگاه تهران
آدرس پست الکترونیک:  afsanehdehnad@gmail.com
لیست مقالات:  

(1998) . صيفوري، ن. و دهناد ا. مقايسه ي تاثير كتاب زبان انگليسي تخصصي رشته ي پزشكي (زبان محور) با مقالات انتخابي (محتوا محور) در درك مطلب زبان انگليسي دانشجويان پزشكي. مجله علمي پ‍‍ژوهشي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي- درماني ايران، 3، 84-86. 

  • 1. The role of translation in modern language teaching trends. Proceeding of Translation conference of Tabriz Univiersity.1994.
  • 2. Sex differences in language presentation (verbal fluency). Proceeding of International Conference on Intelligence and Cognitive Systems. 1996.

 

  • 3. How to use graphic organizers in teaching reading comprehension. (An article with a related sample lesson). Proceedings of the First National ESP/EAP Conference, Vol. III (Edi: G R Kiany, & M Khayamdar), 2006.

 

  • 4. Transitivity in medical research articles. Proceedings of the 7th Iranian Conference on Linguistics (Edi: M. Dabir Moghadam et al). 2007.
  • 5. Syllabus revision: a needs analysis Study, Dehnad, A., Bagherzadeh, R., Shoaleh Bigdeli, Hatami, K., Hosseini, F. , Procedia, Social and Behavioral Sciences, 9 (2010) 1307-1312, Elsevier, Available online at www.sciencedirect.com
  • 6. Work-related accidents among the Iranian population: a time series analysis, International journal of occupational and environmental health 06/2015; DOI: 10.1179و 2000-2011.
  • 7. Pursuing a definition of self-directed learning in literature from

2000-2012, Dehnad, A., Afsharian, F., Begdeli, S. Hosseini, F. Soltani, K., Procedia,Social and Behavioral Sciences 116(2014)5184-5187. Elsevier, Available online at www.sciencedirect.com

  • 8. Academic Skills for post-graduate students, Rahimzadeh K. A. Dehnad, Procedia, Social and Behavioral Sciences, 116(2014)5180-5183. Elsevier, Available online at www.sciencedirect.com
  • 9. A comparison of three and four option multiple choice, Dehnad, A. Nasser, H., Procedia, Social and Behavioral Sciences, Volume 98, 6 May 2014, Pages 398-403. Elsevier, Available online at www.sciencedirect.com
  • 10. Action Research to Promote Medical Students' Motivation in an English for Specific Purposes Class, Acat Medica Iranica, vol.52, No. 6(2014).
  • 11. Post graduate ESP Curriculum: Reading and Writing Needs, ActaMedica Iranica,
  • 12. Comparison of the effects of Eicosapentaenoic Acid and Docosahexaenoic Acid on the Eradication of Helicobacter Pylori Infection, Serum Inflammatory Factors and Total Antioxidant Capacity, Iranian Journal of Pharmaceutical Research (2015), 14(1).
  • 13. Information Technology Acceptance in Health Information Management, Methods of information 2014.
  • 14. Validity and reliability of activities coaching context questionnaire, Koohpayehzadeh, Ahmadi, Dehnad..., Medical Journal of the Islamic Republic of Iran, Volume 28,41, 2014.

 

لیست کتب:  
لیست پایان نامه ها:  
علایق پژوهشی:  نگارش مقالات انگلیسی؛ آموزش مجازی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برنامه حضور در دانشکده:

صفحه نخستتماس با دانشکدهآرشیو اخبارگالری عکسنقشه سايت