يکشنبه ٣٠ مهر ١٣٩٦
 
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 3713
 بازدید امروز : 51
 کل بازدید : 1480504
 بازدیدکنندگان آنلاين : 6
 زمان بازدید : 1.6161
معرفی/اهم وظایف و فعالیت ها

اداره اعتبار بخشی

نام ونام خانوادگی مسئول:  دکتر سعیده مهدی پور

سوابق مدیریتی:

مسئول ستاد فوریتهای پزشکی معاونت درمان و دارو در سال 1376

نماینده ریاست دانشگاه در امور کالاهای پزشکی در سال 1376

سرپرست اداره ارزشیابی و نظارت از سال 1378

پزشک معتمد معاونت درمان در سال 1378

  رئیس  کمیته علمی تحقیق و بررسی معاونت درمان در سال 1379

     عضو و مربی مدیریت جامع کیفیت معاونت درمان از سال 1381

     قائم مقام و جانشین مدیر درمان از سال 1382 الی 1384

     مسئول برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) در سال 1386

      مسئول ستاد اقامه نماز معاونت در سال 1387

      رئیس اداره نظارت و ارزشیابی از سال 1384 الی 1389

 عضو کمیته تدوین آیین نامه 193 در سال 1388

 سرپرست بخش فرهنگی بسیج جامعه پزشکی از سال 1386

  عضو کمیته اجرایی برگزاری بزرگداشت ایام دهه فجر سال 1386

  عضو کمیته راهبردی معاونت درمان و دارو در سال 1386

  عضو کمیته عفونت بیمارستانی دانشگاه در سال 1389

   رئیس اداره اعتبار بخشی معاونت درمان در سال 1392

  سرپرست مدیریت درمان در سال 1392

ایمیل سازمانی:mahdipour.s@iums.ac.ir

Etebar.treatment@iums.ac.ir

محل استقرار:معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی  وخدمات بهداشتی درمانی ایران -  اتاق شماره 430-434

تیم کارشناسی اداره شامل:

خانم ها: منصوره یعقوبی فر ، زهرا سلطانی رضوانده

آقای شهرام شاهرخ 

معرفی واحد:

اداره اعتبار بخشی پس از احیا دانشگاه مجددا در شهریور ماه 1392 تشکیل و شروع به فعالیت نمود هدف اصلی این اداره پیاده سازی استاندارد های اعتبار بخشی در بیمارستانها و سایر مراکز تابعه می باشد و در راه دستیابی به این مهم از طریق برگزاری برنامه های آموزشی عمومی و اختصاصی سعی و تلاش می نماید .

خط مشی اعتبار بخشی بیمارستانها:

اداره اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران در راستای برنامه استراتژیک دانشگاه و مدیریت ارائه خدمات درمانی در مناطق تحت پوشش به­منظور ارتقای کیفیت خدمات با استفاده از دستورالعمل اعتبار بخشی بیمارستانها و سایر بخشنامه ها و دستورالعمل ها اهداف زیر را دنبال می­کند: 

ارتقاء مستمر کیفیت برنامه­ریزی، هماهنگی و اعتبار بخشی  بیمارستانها ،

افزایش سطح دسترسی آحاد مردم به خدمات درمانی مناسب با استفاده از ابزار اعتبار بخشی،

ارتقای مستمر توانمندی روسا، مدیران و کارکنان بیمارستانها از طریق آموزش های مستمر ،

افزاش رضایتمندی مشتریان ،

افزایش رضایتمندی کارشناسان،

افزایش سطح دانش ومهارت کارشناسان از طریق برگزاری آموزش های مستمر

 

اعتقادات و باورها :

اعتبار بخشی عادلانه بیمارستانها

 پایبندی به اصول و ارزش­ها و كرامت انسانی و حقوق مشتریان

پایبندی به اصول علمی و استانداردها

ارائه خدمات موثر و كارآمد

  تمركز بر سه محور:

   فرآیند نگری

مشتری مداری

ارتقاء مستمر با هدف افزایش رضایتمندیمشتریان خود و بیمارستانها

اهم وظایف و فعالیت ها:

برنامه ريزي ساليانه جهت انجام اعتبار بخشی مراكز و موسسات درماني تابعه دانشگاه

نظارت بر اجراي صحيح ضوابط و استانداردهاي تعيين شده از طريق اعتبار بخشی مداوم مراكز و موسسات

ارتباط و هماهنگي با دفتر اعتبار بخشی موسسات درماني وزارت متبوع بمنظور اخذ و كسب آخرين دستورالعمل هاي مربوطه

رسيدگي به شكايات واصله در خصوص اعتبار بخشی بيمارستانها از سوي ارگانهاي مختلف

برنامه ريزي جهت آموزش مسئولين مراكز و موسسات درماني به منظور اجرا و پياده نمودن ضوابط اعتبار بخشی

نظارت بر ارائه طرحهاي پيشنهادي و اصلاحي فرم استاندارد اجرايي اعتبار بخشی به دفتر ارزشيابي وزارت متبوع

تهيه و تنظيم گزارش از فعاليتها و نحوه پيشرفت امور و ارائه مشكلات موجود به مقام مافوق

برنامه ريزي جهت آموزش كارشناسان ارزشيابي جهت ارتقاء سطح علمي آنان و همچنين پژوهش در زمينه هاي مختلف اعتبار بخشی

برنامه ريزي جهت برگزاري كنفرانسها و كارگاههاي آموزش علمي و عملي براي كارشناسان اعتبار بخشی

  تحقيق و بررسي ،  ايجاد و اصلاح استانداردهاي كاربردي در رابطه با اعتبار بخشی بيمارستانها