آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 510
 بازدید امروز : 18
 کل بازدید : 387362
 بازدیدکنندگان آنلاين : 6
 زمان بازدید : 0.6330

معرفی

دفتر مطالعات توسعه آموزش پزشکی محلی است که با فراهم ساختن زمینه اجرایی برای بهبود کیفیت و توسعه آموزش پزشکی با توجه به ظرفیت­های بالقوه و امکانات موجود از طریق بررسی نیاز­های حرفه­ای جامعه هدف در حیطه­های برنامه­ریزی آموزشی، ارزشیابی، توانمندی اعضاء هیئت علمی، پژوهش در آموزش، مدیریت و رهبری­­آموزشی ایفای نقش می­کند.

این دفتر با هدف ارتقا یكيفيت آموزش واحد بین الملل درمقاطع مختلف تحصيلي و به منظور بالا بردن سطح دانش و كارآيي اعضاي هيات علمي و فارغ التحصيلان، براساس نيازهاي درحال تغيير جامعه فعاليت خود را تحت نظر مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه انجام می­دهد.

رسالت
دفتر توسعه آموزش ساختاري از مجموعه معاونت آموزشي است كه در راستاي رسالت مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه ماموريت دارد تا در جهت ارتقاء كيفيت آموزش دانشكده اساتيد را ياري نمايد و به عنوان بازوي كمكي هدايت و هماهنگي فرايند آموزشي در دانشكده كمك موثري را بعمل آورد. بدين منظور ارتقاي كيفي سطح توانمندي هاي آموزشي و ايجاد تعهد به يادگيري در بدنه علمي و آموزشي واحد بین الملل با هدف تربيت نيروي انساني كارآمد، متعهد و خلاق براي ارايه خدمات سلامت با كيفيت به آحاد جامعه متناسب با نيازهاي حا ل و آينده سيستم سلامت از اهم رسالت هاي اين دفتر مي باشد.

اهداف دفتر توسعه مطالعات آموزش پزشکی(EDO)

اين دفتر در راستاي اهداف مركز مطالعات و توسعه دانشگاه اهداف خود را در حيطه هاي عملكردي زير دنبال خواهد نمود: 

-         توسعه برنامه ريزي درسي وآموزشي (curriculum development)

-         ارزشيابي (evaluation)

-         پژوهش درآموزش (research in education)

-         توانمندسازي اعضاي هيئت علمي وكاركنان (faculty & staff development)

-         آموزش پاسخگو(accountable education)

-         آموزش مجازي(virtual education)

-         جشنواره آموزشي كشوري شهيد مطهري وجشنواره ابن سينا

-         کميته مشورتي دانشجويي

وظایف دفتر توسعه مطالعات آموزش پزشکی(EDO)

1-     تدوین برنامه استراتژیک دانشکده با توجه به رسالت و اهداف دانشگاه

2-     نگاه مستمر آکادمیک به روند فعالیت­های آموزشی دانشکده( ایجاد بانک سوال در هرگروه آموزشی، اطلاع رسانی جهت فراخوان های اموزشی)

3-     برنامه­ریزی برای ایجاد تفکر آکادمیک در میان اعضاء هیئت علمی( ایجاد بانک اطلاعاتی اعضاء هیئت علمی، مستند سازی طرح درس اعضاء هیئت علمی)

4-     نیازسنجی از اعضاء هیئت علمی و دانشجویان به منظور برگزاری کارگاه و دوره­های آموزشی

5-     فراهم ساختن شرایط لازم برای تولید دانش دانشکده با توجه به تخصص­های موجود

6-     افزایش کیفی روند یاددهی- یادگیری در مقاطع مختلف تحصیلی

7-     ارزشیابی و نظارت بر ارزشیابی در قسمت های مختلف( مدرسان، برنامه­های آموزشی، دانشجویان)

8-     بستر سازی مناسب برای پژوهش­های علمی در زمینه آموزش پزشکی( با همکاری معاونت پژوهشی)

9-     توجه به جایگاه مدیریت نوین و اقتصاد آموزش، روحیه خودباوری، خودکفایی و شکوفا ساختن مجموعه فعالیت­های دانشکده

10-تشکیل کمیته­ های هماهنگی دانشجویی به منظور جلب مشارکت دانشجویان در برخی از برنامه­ ها و فعالیت های دفتر( شناسایی و معرفی دانشجویان با معدل و استعداد های برتر برای دسترسی آسان)

 

 

 

    دفتر توسعه مطالعات آموزش پزشکی

                                                                                                                    معاونت بین الملل